Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Rally Poland 3. nap: Hirvonen duplája, Latvala kálváriája

2009.06.30

Kép Mikko Hirvonen lehozta a kötelezőt, és Loeb kiesése után megnyerte a versenyt, és átvette a vezetést a VB-n. (Az, hogy Loeb a szuperralizással szerzett 2 pontot, másik történet, alább hamarosan) Második Dani Sordo lett, 8 pontot hozva a Citroennek, akik igazán megdicsérhették, hiszen a Loeb kiesése utáni pontszerzési "kényszer" nem roppantotta meg, sőt. De itt most Mikko jobb volt. Harmadik lett az idősebb Solberg fivér, Henning, aki az utolsó napon több szakaszt is megnyert, és megelőzte öccsét, Pettert, aki egyszer úgy vezetett 11km-t, hogy a szélvédőn az elkenődött olaj miatt semmit sem látott, és 20mp-et zsebelt be. A végén pont ennyi hiányzott a dobogóhoz, de Petter elismerte, eme incidens nélkül sem tudta volna henninget maga mögött tartani. Ogier motorhiba miatt esett ki, Östberg meghajlította a Subarut, ahogyan Novikov is a C4-et. Ötödik lett minden fejhajtás nélkül Matthew Wilson, hatodik a lengyelek versenyzője, Holowczyc, hetedik pedig Sebastien Loeb! Hogy hogyan lehet pontot szerezni 19 perc hátránnyal? Nos, úgy hogy két Citroen Juniorost is beáldozott a csapat-de nem akárhogy. Novikovot könnyebb volt elpakolni, ő csak 2 perccel volt előrébb Sebnél, így neki csak ennyit kellett várakoznia a szakaszon. Conrad Rautenbachhal más volt a helyzet, azaz mégsem: neki hatszor ennyit, 12 percet kellett legelnie a szakaszon! Arról nincs hí mivel ütötték el az időt, mindenesetre nyolcadikok lettek. Na de mi történt Latvalával?, tehetnénk fel a kérdést. Nos, az kicsit sablonos lenne, hogy a szokásos, mert ez nem volt az. Még annál is rosszabb... Minden álomszerű volt a befejező, 17-es gyorsig Fordéknál, ami mellesleg az első szakasz ismétlése, a Mikolajki SSS volt. 2.5km. Latvala 3 kanyar után jobb első kerekével eltalált egy homokkal töltött hordót a belső íven, ami eltörte a kormányösszekötőt, és nekiment a szemben lévő szalagkorlátnak. megpróbált továbbmenni, de nem sikerült. Mondani sem kell, mindezt az egész Ford-csapat szeme láttára. Wilson sem nagyon bírta, de volt aki sírva fakadt... Miikka Antillának, Latvala navigátorának arcáról is az őszinte döbbenet volt leolvasható, Jari-Matti pedig tökéletesen megérti, hogyha rá már nincs szükség... De mégis van, a Finn Rallyig biztosan, ami a következő verseny. A JWRC kedélyét (no meg a helyiekét) is felborzolta az, ami várható volt az egyik éllovastól: Kosciuszko nem bíta az idegek harcát, először tuskónak, majd fának vezette a Swiftet, és kiesett-vezető helyről. Így Abbring nyert, Prokop második, Bonato harmadik. Fischer Dani célba ért a Fiesta ST-vel az N3 2. helyén, amihez szívből gratulálok!

Overall classification Rally Poland 2009:

1. Mikko Hirvonen, Ford
2. Dani Sordo, Citroen +1.10,3
3. Henning Solberg, Ford +2.05,7
4. Petter Solberg, Citroen +2.24,3
5. Matthew Wilson, Ford +4.17,5
6. Krzisztof Holowczyc, Ford +4.33,9
7. Sebastien Loeb, Citroen +19.15,1
8. Conrad Rautenbach, Citroen +19.20,6

results:PSWRT, foto: motorsports.com