Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Hírek a jővő évi autókról

2010.08.25

Kép A legjobban talán a Ford áll a tesztekkel. A Fiesta WRC-t már nyüstölték murván és aszfalton is, több ezer kilométert megtéve vele. Henning Solberg, Matthew Wilson, PG Andersson és Hirvonen is megkergették már a járművet, ráadásul már az 1.6-os motorral. Ez ugyan még nem tökéletes, de a többiekhez viszonyítva jól áll. Akik eddig mentek az autóval, azt mondták, hogy rendkívül élvezetes vezetni, és bár kormányváltóval jobb lenne, így is tökéletes, és a teljesítmény sem csökkent észrevehetően (jövőre már 35mm-es szűkítő lesz az eddigi 34 helyett). A S2000-es karosszérián történt pár változás, természetesen a turbómotor és pluszalkatrészei miatt át lett dolgozva a motortér, ezen felül a hátsó futómű, illetve egy-két más berendezés a súlyeloszlás miatt. (foto: Diego Menichetti)

Kép A másik élcsapat, a Citroen -bár meglepő- nem áll ilyen jól a fejlesztésekkel, bár állítólag ők is kipróbálták már az 1.6-os motorjukat, eddig a C4-esekben is szolgáló kétliteres lebutított verziójával teszteltek. Sordo és Loeb is vezette már a készülő DS3 WRC-t, és ők is elégedettek voltak az autóval-egyelőre. Bár mivel a szabályok csak nemrégen tisztázódtak a jövő évre vonatkozóan, a Citroent ez még inkább érzékenyen érintette a Fordnál, hisz ők szeretnek mindent nyugisan, nem kapkodva megcsinálni. Nos, majd jövőre kiderül mi is sül ki ebből...

Innentől következnek a "fekete lovak". Ahogy korábban bejelentették, a MINI 2011-ben már pár futamon részt kíván venni, teszt jelleggel. Az első autó állítólag már megépült a Prodrive-nál, sőt, állítólag már tesztelik is az első példányt a Countryman WRC-ből, de legalábbis legkésőbb szeptember végén elkezdik. És mindezt a legnagyobb titoktartás közepette, így képpel sajnos nem tudok szolgálni.

A következő páciens nem más, mint a Skoda. Ők egyelőre még be sem jelentették, hogy fejlesztenek 1.6-os turbómotort a S2000-es Fabiába, de a csapat szerelői annyit elárultak, hogy a Fabia WRC folyamatos fejlesztés alatt áll már, viszont minden további információ titkos. Hogy ebből mit fognak összehozni, az kérdés, az viszont nem, hogy a Skoda Fabia S2000 a jelenlegi legjobb a kategóriájában.