Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Elhunyt Gareth Roberts

2012.06.16

Breen és Roberts idei harmadik versenyüket teljesítették az IRC-ben egy Peugeot-val. A páros a verseny nyolcadik szakaszánmegcsúszott, és frontálisan egy szalagkorlátnak ütköztek. A korlát -pont mint Robert Kubica esetébenmég tavaly- behatolt az utastérbe, Roberts pedig azonnal belehalt a sérüléseibe. A mentők pár perc alatt a helyszínre értek, de már nem tudtak segíteni rajta. Breen viszont nagyjából megúszta az esetet (testileg persze), ebben viszont nagy szerepe volt az utánuk rajtoló párosnak, akik eloltották a motortérben keletkezett tüzet.

Breen és Roberts tavaly a WRC Academy bajnokai lettek, idén pedig az SWRC-ben versenyeztek egy Ford Fiestával; a Peugeot viszont felkérte emellé őket egy IRC-s programra, aminek egyik állomása a Targa Florio volt. A baleset után a versenyt rögtön megállították, és az aktuális állás lett a végeredmény. Roberts 24 éves volt.

(Az viszont érdekes, hogy ebben kinek lehet felelőssége. Kubica balesete után voltak vizsgálódások, hogy miként juthatott be az utastérbe a szalagkorlát; ezeket a teszteket akkor egy utcai autóval végezték, aminek köze nincs a S2000-es versenyautókhoz. Az továbbá érdekes, hogy az elmúlt hetekben egy MINI S2000-es is hasonlóan talált el egy korlátot, de ott sérülés nem történt, mert a motor megfogta az elemet. Innentől kezdve felvetődik a kérdés, hogy ez egy konstrukciós hiba-e a S2000-es autóknál, ha pedig az, akkor a kategória azonnal kivonásra kell, hogy kerüljön. Ami ennek a pikanteriája, hogy a jelenleg futó WRC-k is S2000-es alapokon nyugszanak... Mindenesetre ez most nem fontos, de a későbbi kivizsgálás alapjaiban rengetheti meg az FIA-t és a szakágat magát is.)