Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A Toyota is visszatér, a Saab tervezi, a VW egyelőre nem nyilatkozik

2010.08.11

Kép A Toyota 1999-ben távozott az F1 kedvéért, bár ott gyakorlatilag nem értek el eredményt. Tavaly kiszálltak, idén pedig szétnéztek, mi jöhet szóba versenyzés terén. Végtére is a VB mellett döntöttek; egy előnyük talán már lehet is a többi "újonccal" szemben: az ausztrál és dél-afrikai Toyota-dílerek közösen kifejlesztettek már S2000-es Corollát, később Aurist is. Ezen autók az ottani bajnokságokban -a szintén Dél-Afrikában kifejlesztett Polo S2000-eskkel- versenyeznek/tek.

Kép Apropó Volkswagen: a német autóóriás is beszállni igyekszik; bár a WRC-ben már indultak, komoly tapasztalatuk rali terén nincs. (Bár a fent említett Polo S2000 ugyanúgy rendelkezésre áll, mint a Toyotának az Auris, a japánok mégiscsak többszörös világbajnokok). Ennek ellenére segítségükre lehet a terepralis tapasztalat, illetve a korábban, kis turbómotorokkal elért sikerek is. 2012-ben pár verseny, 2013-tól pedig teljes szezon lehet a program.

Kép A harmadik gyár a Saab, amit tavaly év végén vett meg a sportautóiról híres Spyker cég. Az autó alapjait a 9-1 vagy a 9-2 adná, a motort pedig -a Minihez hasonlóan- a BMW szállítaná. A részvételt ők is 2012-13 környékén kezdenék; a Spyker vezetői és a WRC tulajdonosa, a North One Communications már folytattak megbeszélést az ügyben, és állítólag mindkét fél rendkívül izgatott a lehetőségeket tekintve. Így a gyártó 1979 után ismét gyárilag koptatná a pályákat.

fotos: rallybuzz.com, saabhistory.com, internet