Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Eltűnt gyártók nyomában

Cikkek

Eltűnt csapatok nyomában 10. rész: Lancia

2012.06.01

 120530_logo.jpg

Mielőtt eljött a még mindig tartó Citroen-éra, volt egy Peugeot és egy Mitsubishi is. Ám utóbbi kettő közül egyik sem közelítette meg az előbbi dominanciáját, viszont ha régebbre nézünk vissza, egy vetélytársa akad a francia alakulatnak. Ez a gyár, ami általában uralta a pályákat, és mérnökei eszméletlen teljesítménnyel olyan autókat alkottak, amitől szimplán mindenkinek leesett az álla, főleg az ellenfeleknek. Hogy melyik gyárról is van szó? Hát a Lanciáról. 

 

Eltűnt csapatok nyomában 9.rész: Renault

2012.04.21

 120120_rsa.jpg

Egy jelentős kihagyás után ez a sorozat is visszatér a rendes útra, nem is akármelyik gyárral: a Renault-val! A franciák rally-históriája nagyon régre nyúlik vissza, tulajdonképpen a sportág alapítói közé tartoznak. A többszörös világbajnok csapat azonban nemcsak a sportágat, hanem rengeteg új autót és kategóriát is adott a világnak; szokás szerint kerülnek ezek terítékre, rengeteg infóval és képpel!

 

 

Eltűnt csapatok nyomában 8. rész: Seat

2011.11.27

 111127_team_seat_logo.gif

Nem sokáig vett részt a VB-n a Seat, ahol ennek (is) megfelelően nem értek el túl nagy sikereket, köszönhetően többek közt annak is, amitől a Skoda is szenvedett. Végignézzük az F2-ben eltöltött időt, illetve választ keresünk arra, hogyan lehet teljesen félreértelmezni a szabálykönyvet, és arra is, hogy a Subaru WRC hajtása miért is nem jó egy Volkswagenbe...

 

Eltűnt csapatok nyomában 7.rész: Toyota

2011.06.28

 

team_toyota_logo.gif

A jópár hónapos kihagyás után ez a sorozat is folytatódik, nem mással, mint a japánok talán legsikeresebb márkájával, a Toyotával. Megnézzük, hogy hogyan kerültek bele a sportba, mit értek el, miért távoztak, és mi volt a kilencvenes évek legnagyobb csalása, ami a nevükhöz fűződik. Rengeteg érdekesség, történet és adat, ahogy az szokott lenni; nos, jó böngészést!

 

 

Eltűnt csapatok nyomában 6.rész: Audi

2011.02.19

 

Kép

A sorozat 6. részében a B-csoport ikonja, a rally forradalmasítója, az Audi kerül terítékre. Kivételesen szó esik majd a B-s Quattrokról, és választ keresünk arra, hogy miért tűnt el az a gyár abból a sportból, amivel a 80-as években szinonimái voltak egymásnak. Lássuk hát!

 

 

Eltűnt csapatok nyomában 5.rész: Skoda

2010.12.27

 

Kép

Csak hogy folytassuk "némi" kihagyás után a sort, most a Mlada Boleslav-i alakulat történetére pillantunk rá. Bár kis csapat voltak kevés pénzzel és irtózatosan rossz politikával, egészen jó eredményeket produkáltak-főleg a kisebb kategóriákban. Számos rekordot tartanak, például az Octavia Kit Car a legnagyobb az F2-ben, ami valaha létezett; valamint az övék volt az egyetlen 20 szelepes WRC motor is.

 

 

Eltűnt csapatok nyomában 4. rész: Mitsubishi

2010.08.11

Kép A Mitsubishi nevét hallva a legtöbben a Lancer Evolution sorozatra gondolnak, ami a kilencvenes évek egyik legmeghatározóbb autója volt a versenypályákon. A gyár VB-vel kapcsolatos története a hetvenes évek elejéig húzódik vissza, mikoris '74-ben a Colt Lancer megnyerte első versenyét, a Safari Rallyt. Nos, azóta rengeteg idő eltelt, és bár a fontosabb japán csapatok (értsd: a Subaru és a Toyota) több gyártói bajnokságot nyertek, a 20. század befejező éveiben egyértelműen a Mitsubishi, és Tommi Mäkinen voltak a legjobbak. Na de ezen kívül sokminden történt még...

 

Eltűnt csapatok nyomában 3. rész: Hyundai

2010.07.29

Kép Míg az eddigi két rész csak sikert sikerre halmozó csapatokról szólt, addig a Hyundai és az MSD által futtatott istállóról ez már korántsem mondható el. A dél-koreai gyártó 1998-ban csatlakozott, akkor, amikor a WRC még a csúcson volt; két éven keresztül ízlelgették a légkört a Coupé Kit-Carral. Aztán 2000-ben fejest ugrottak a mélyvízbe az Accent WRC-vel; de a víz annyira mély volt, hogy három és fél évnyi szenvedés után a csapat "megfulladt". Fennállásuk alatt 8 szakaszt nyertek, legjobb eredményük két negyedik hely volt.

 

Eltűnt csapatok nyomában 2. rész: a Peugeot

2010.07.16

Kép A francia autógyártó már a VB születésekor jelen volt a sportban aktív résztvevőként. Bár kisebb sikereik folyamatosan voltak, a Peugeot azonban mégis három, rövid életű sikerével írta be magát a történelemkönyvekbe. Első ezek közül a 205T16 volt; a második a 306 Maxi, a harmadik pedig a 206WRC. A csapat a B-s korszakkal együtt 48 győzelmet, 46 második és 39 harmadik helyet szerzett, összesen pedig 1055 szakaszt(!) nyertek; valamint olyan pilóták fordultak meg náluk, mint Marcus Grönholm, Didier Auriol, Gilles Panizzi, Richard Burns, Harri Rovanpera, Juha Kankkuen, és még lehetne sorolni...

 

Eltűnt csapatok nyomában 1. rész: Subaru

2010.05.21

 Kép

 

3 db csapatbajnoki cím. 3 db egyéni világbajnoki cím. 46 db futamgyőzelem. Olyan gyári pilóták, mint Markku Alen, Juha Kankkunen, Richard Burns, Colin és Alister McRae, Petter Solberg, Tommi Mäkinen, Bruno Thiry, Ari Vatanen, Carlos Sainz, Hannu Mikkola, Didier Auriol, Piero Liatti, Kenneth Eriksson. Megszámlálhatatlanul sok emlék és élmény-pár adat a Subaru két évtizedes WRC-ben eltöltött időszakáról, amely sikerekben, csapaton belüli viszályokban és mélypontokban is gazdag volt.